Bolagg : Makna Lagu True Blue -Billie Eilish

'True Blue' ialah lagu yang Billie Eilish mula membuat persembahan pada 2016, ketika dia berusia 14 tahun. Dan sebab kami menunjukkannya adalah kerana dengan cara yang canggih ia bercakap secara metafora tentang patah hati, anda akan fikir lirik itu disampaikan daripada seseorang yang lebih tua dan sewajarnya lebih berpengalaman daripada itu. Tetapi Finneas, yang jauh lebih tua pada masa itu pada usia 19 tahun, yang menulis “True Blue” selepas itu.

Walau bagaimanapun, warna 'biru', ialah konteks muzik/puisi, paling kerap digunakan untuk menunjukkan idea kemurungan, seperti yang berlaku dalam bahagian ini. Dan apa yang berkaitan dengan Billie katakan dalam korus adalah sesuatu yang dia tidak pernah menyangka akan sebegini sukar untuk melupakan bekasnya.

Itulah sebabnya kita dapati vokalis lebih awal dalam lagu itu terlibat dalam aktiviti seperti mengetuk pintunya tetapi kemudian melarikan diri sebelum ada yang menjawab. Atau kembali kepada korus, seperti yang dia katakan dia telah 'cuba hidup dalam hitam dan putih' sejak mereka berpisah. Itu berbunyi seperti cara lain untuk mengatakan bahawa Eilish fikir mendapatkan bekasnya akan menjadi lebih mudah daripada yang sebenarnya. Malah sebaliknya, seperti yang disampaikan, berbuat demikian terbukti mustahil.

Juga kerana lagu-lagu seperti itu cenderung untuk pergi, kesedihan emosi vokalis itu diburukkan lagi oleh fakta bahawa bekasnya nampaknya tidak mengalami masalah selepas putus cinta, manakala dia lebih teruk secara dalaman.
Oleh itu, ini adalah lebih kurang lagu yang menyayat hati anda, walaupun ia mempunyai nada lirik yang unik yang kami jangkakan daripada karya Billie dan Finneas.

Posting Komentar

0 Komentar

Close Menu